Matèria orgànica pel nostre compostador

Durant aquest curs, el grup de PQPI, ens encarreguem del compostador de l’escola. Per tal d’obtenir el millor compost possible, hem fet un petit estudi sobre els materials que s’hi poden abocar dins un compostador. Hem fet un mural on es mostra clarament el que SI i el que NO s’hi pot llençar. Aquest l’hem col•locat al menjador, a la vista de tothom.

foto1

Un cop realitzat aquest mural ens hems posat a treballar sobre els materials orgànics, que des de l’escola, podem aportar per fer l’adob natural. Primerament hem agafat el menú del centre per observar i apuntar tots aquells aliments que podem aprofitar. Per tenir més clar els productes que hem de posar dins el compostador, hem fet dues graelles, una especifica per PQPI i una altra per la resta dels alumnes.

foto3 foto2

Tal i com es veu a les fotos, a les graelles s’hi representen els dies de la setmana (escolar), número de la setmana del mes i els productes orgànics que es serveixen des de la cuina. A la graella de PQPI, surten representats tots els productes orgànics setmanals, ja que son els alumnes d’aquestes classes els que s’encarreguen del compostador i hauran d’estar pendents diàriament de demanar les restes orgàniques útils. A l’altra graella, només surten els dies que hi ha fruita. Des del menjador només es poden utilitzar aquestes restes, ja que son les úniques que no estan cuinades ni amanides. Per tal de que sigui més fàcil i divertit pels alumnes, hem col•locat un cubell decorat amb fruites sobre una cadira, i hem posat un cartell on s’avisa a l’alumnat que de postres hi haurà fruita i les restes s’hauran de col•locar dins.

foto4 foto5 foto6