• Slider 1

Sistema TEACCH

QUÈ ES TEACCH i com l’utilitzem a l’escola?

Treatment and Education of Autistic related Communication Handicapped Children, és un programa de Carolina del Nord destinat a persones amb TEA (Trastorn de l'Espectre Autista), però on s’ha comprovat que aquest mètode funciona per tot tipus de persones (nens, avis, persones amb dificultats...), ja que ajuda i beneficia en molts aprenentatges. El programa va ser fundat El 1966 per Eric Schopler entre d’altres.

El sistema TEACCH s’adapta a totes les persones i al seu nivell de desenvolupament. L’ensenyament es troba estructurat i dissenyat per atendre les principals diferències i dificultats que trobem en els individus.

A l’escola en aquest cas, treballem les necessitats que hem vist que fan referència a necessitats relatives a la comunicació, llenguatge, comprensió i motricitat.

Paral·lelament, treballem altres aspectes com l’atenció, la memòria, les habilitats socials, la sensibilitat, la discriminació... Les activitats de Teacch, estan estructurades per tenir en compte les habilitats i dificultats dels alumnes, però sobretot, pel seu propi interès per aconseguir una satisfacció d’ells mateixos i fer una petita barreja entre el treball basat en l’aprenentatge i el joc basat en el benestar i diversió dels alumnes.

Les activitats programades aquest curs, són unes tasques on predominem la claredat visual, l’organització i instruccions molt estructurades.

Algunes de les activitats que hem treballat aquest trimestre:

Cordar i descordar botons

Col·locar cigrons dins dels forats

Classificar pedres per colors

Col·locar pals de ferro en els forats

Discriminar pots per colors

Classificar i discriminar taps / pot

Discriminar formes geomètriques i colors

Classificar per colors

Classificar i discriminar taps / bolígraf