• Slider 1

Projecte SOLC

Estem duent a terme un projecte molt engrescador: Treballem els contes. Es tracta de preparar un conte per parelles (dos per trimestre) i d’anar-lo a llegir a les classes dels petits. Cada parella ha de repartir-se la part a llegir i preparar-la conjuntament, compartir idees i decidir com plasmar-lo gràficament, quina metodologia emprar, ser flexible a l’hora de prendre decisions. En definitiva és un projecte que abasta un camp molt ampli d’aprenentatges.

A través del conte treballem la competència lingüística a diferents nivells:

• Nivell lector. Millorar l’exactitud, velocitat i comprensió lectora.
  • Nivell semàntic. S’afavoreix l’ampliació del vocabulari, i la seva comprensió, categorització i conceptualització.
  • Nivell fonològic. Treballem no només la correcta pronunciació de les paraules sinó també la prosòdia a l’hora de llegir el text de manera que es faci amè, entenedor i que expressi millor idees i sentiments.
  • El discurs narratiu, fent-los conscients que per una bona comunicació d’idees és necessària una correcta estructuració, temporalitat i lògica, treballant així també les parts del conte.

Treballem la competència artística

• Desenvolupant l’habilitat de planejar i decidir la tècnica i el material que es voldrà utilitzar.
  • Desenvolupant l’habilitat manual a l’hora de fer servir diferents materials amb diferents tècniques per representar plàsticament els contes que s’estan preparant.
  • Treballant amb cura i persistència en el projecte que s’està duent a terme.
  • Creixent a nivell imaginatiu i creatiu.

Treballem la competència social

• Valorant allò que ens poden aportar els altres.
  • Essent capaços de conversar i prou flexibles per a arribar a preses de decisions conjuntes.
  • Incrementant l’habilitat d’interaccionar amb els companys ajudant-los i compartint idees i material.