LA GUÀRDIA URBANA

La semana del 3 al 6 d´abril ve la Guàrdia Urbana amb els seus cavalls a la plaça Alfons Comín per estar amb nosaltres.
Ens dividim en tres grups. La clase Tramuntana i Xaloc hi anem dimecres.
Coneixem a l´Anna i el Dani que vénen amb els seus cavalls blancs. El Dido té 21 anys (si fós una persona en tindria, més o menys, 60-64 anys) i l´Elenico que en té 16 (uns 38-40 anys).

Ens expliquen que tots els cavalls són mascles I que els hi porten quan ténen 4 anys per ensinistrar-los. Viuen a unes quadres prop del Parc de la Ciutadella. Els guàrdies que volen treballar amb els cavalls es presenten voluntaris i passes unes proves. Els preparen i cadascun d´ells té el seu cavall amb el que està cada dia 1 hora raspallant-lo, tenint cura d´ell i muntant-lo.
Els cavalls mengen 8 cops al dia: herba, pinsu o palla.
Tan sols poden passejar per la ciutat de Barcelona. L´Anna i el Dani ens deixen acariciar els seus cavalls, raspallar-los i, fins i tot, donar-li´s una mica de menjar.
La Guàrdia Urbana són policies que ajuden als ciutadans.

Classe Xaloc

Aquest contingut està protegit. Si us plau, introdueixi la seva contrasenya

Butlletí Informatiu

Calendari Escolar