Història de l'Escola Lexia

Concepción Ausás SostresSom un centre familiar amb una història familiar.

La fundadora Concepción Ausás Sostres (Barcelona 1922 - Barcelona 2012) Mestra i Psicopedagoga per la Universitat de Barcelona es forma a escala internacional fent estades a Rússia, Suïssa i França. Després de treballar a l'Hospital Sant Joan de Déu, té la necessitat de donar resposta a la manca de recursos de l'escola ordinària en el tractament de trastorns d'aprenentatge. L'any 1962 comença a treballar de manera individual amb noies i nois afectats per trastorns del llenguatge, obrint un camí de recursos i essent pionera en el tractament de la dislèxia.

L'any 1968 i en resposta a l'alta demanda existent crea l'Escola Lexia, on mestres, logopedes, psicòlegs entre altres professionals especialitzats treballen en petits grups i de manera individual millorant la projecció de futur i la inclusió dels nois i afectats de l'època.

Seguint en aquesta línia el seu fill Julio de Planas Ausás, també psicopedagog, inaugura l'any 1982 el Centre Guia, on s'orienta professionalment a joves amb dificultats d'aprenentatge i s'ofereixen estudis d'obtenció de Graduat Escolar i Iniciació Laboral. Posteriorment, l'any 1993, és membre fundador de l'Associació ATEDA (Associació pel Tractament i Estudi del Trastorn per Dèficit d'Atenció ) ocupant-se de la coordinació de pares i mares afectats a Catalunya i la resta d'Espanya.

El seu Centre es consolida com a centre extern de recursos psicopedagògics i mèdics pel tractament de diferents trastorns, especialment TDA-H, establint-se com a referent en aquest camp.

L'any 2002 Guia i Lexia es fusionen sota la seva direcció on se segueix treballant en aquesta línia d'atenció, adaptant-se als nous temps i donant respostes educatives a diferents problemàtiques.

Actualment, la tercera generació sota el nom de Beatriz i Cristina de Planas Reig, juntament amb tots els professionals del Centre, segueixen treballant i donant resposta a les noves demandes, garantint l'atenció psicoeducativa als nois i noies que formen l'Escola, així com a les seves famílies.