JOC EMBRUTES O RECICLES

La classe del handbol hem inventat i fabricat un joc de taula titulat ”Embrutes o recicles”, per tal d’aprendre a llençar les escombraries al lloc on els correspon.

Recordeu. El paper i el cartró van al contenidor blau. El plàstic i els envasos van al groc. El vidre al verd i les restes de menjar a d’orgànic, el marró. Tot el que no es pot reciclar es llença al rebuig, el contenidor gris.

Us expliquem en què consisteix el nostre joc.

Material:

-1 taulell de joc

FOTO1

-2 fitxes

-1 bossa d’escombraries de cada color

FOTO2

-Diverses deixalles: macarrons, pot de vidre, mocador de paper, got de iogurt, bolquer, capsa de cartró etc…

FOTO3

-1 Capsa on endreçar tot el material

FOTO4

Regles del joc:

-Fem 2 equips

-Col·loquem les fites a la casella de sortida.

-Preparem les bosses d’escombraries de cada color ben obertes.

-La mestra treu una deixalla i la dóna al primer equip.

-Els components de l’equip l’han de llençar al lloc correcte.

-Si encerten, pugen una casella. Si fallen, en baixen una.

-A torns alterns, es repeteix la jugada fins que un equip arriba a dalt de tot: ha guanyat!!!

FOTO5

Creiem que aquest joc és molt entretingut i ens ajudarà a fer una bona recollida selectiva de les deixalles a les cuines de casa. Per així tenir cura del medi ambient.

El tenim a la nostra aula i el podeu venir a buscar sempre que vulgueu.