La Guàrdia Urbana ens visita

Aquest dimarts 19 d’abril la Guàrdia Urbana ens va visitar  per  fent-se una xerrada, als grups de PFI,  sobre les Xarxes Socials i el perill que comporten.  En definitiva ens van explicar que en els adolescents és molt freqüent que es doni “ciberbulling”. Això vol dir que s’utilitzen les eines digitals per insultar o assetjar  els companys.

Ens van fer una comparació que fa reflexionar i per això la volem compartir amb vosaltres: Van comparar la conducció d’un cotxe amb les xarxes socials. Diuen que saber conduir és bo si ho fas de forma correcta, però molt perillós si no utilitzes de forma coherent i seguint les normes. El mateix passa amb les xarxes socials i eines digitals. Ens poden ajudar o portar problemes segons com les utilitzem. Ens van donar dos consells que podem aplicar:

• Mai quedar amb una persona desconeguda i que només coneixem per internet, sense haver-ho explicat a algun adult.
  • Si algun dia sentim que ens estan fent ciberbulling o que li fan a algun amic, sempre hem d’explicar el que està passant a algun adult (pares, mestres...)

Com podeu imaginar va ser una xerrada molt constructiva i seguirem en contacte amb ells perquè ens tornin a visitar. D’aquesta forma ens aniran informant de diferents temes del nostre interès.