Museu d'Història de Catalunya

Museu d’Història de Catalunya, un viatge per l’edat mitjana

La classe dels Silurs hem anat al Museu d’història per aprendre coses noves sobre l’Edat Mitjana, que és el tema que estem estudiant a classe.

Primer de tot ens han ensenyat tot el que els islàmics van portar a la península ibèrica: cotó, or, mercuri, arròs, pólvora, verdures, fruites... i un sistema de regadiu.

Després ens han explicat la llegenda de les quatre barres, i l’hem representat. El Pep, el rei, ha nomenat a en Francesc marquès i Comte de Barcelona. I s’han jurat fidelitat. Però Victòria la viquinga ha matat al cavaller, li ha clavat una espasa al cor. Pep, sucant la mà a la seva sang, ha traçat quatre ratlles a l’escut d’or. Aquest serà el seu símbol per sempre.

Més tard hem vist com es vivia a l’Edat Mitjana: com eren les cases, com eren els cavalls, la roba i les armes dels cavallers, com eren els tallers dels artesans, i les esglésies romàniques, quines costums tenien, etc.

També hem construït un arc de mig punt, amb la tècnica constructiva medieval.

Finalment hem fet una petita representació. Uns érem esclaus que ens revelaven contra el senyor, els altres érem reines fent un pacte de vassallatge amb un cavaller, i els últims érem mercaders i artesans comerciant.

Ens hem adonat que avui en dia vivim molt millor...

Una sortida molt divertida i entretinguda.

Aquest contingut està protegit. Si us plau, introdueixi la seva contrasenya