Disseccionem un ronyó de be

El divendres dia 7 de febrer, els alumnes de la classe de l’Handbol, a l’assignatura de ciències naturals, vam disseccionar un ronyó.

El primer que vam fer va ser treure el greix que envolta el ronyó per protegir-lo.

la foto (7)

A continuació vam observar com és el ronyó per fora (color, forma, mida,...).

la foto (8)

Després, vam tallar per la meitat el ronyó per veure com és el  per dins

la foto

i vam localtizar les diferents zones: escorça, medul·la i pelvis renal.

ESCORÇA

la foto (1)

MEDUL·LA

la foto (2)

PELVIS RENAL

la foto (3)

A més a més, vam poder veure que de la pelvis renal és d’on surt el conducte anomenat urèter que s’encarrega de transportar l’orina del ronyó a la bufeta urinària.

Per últim, vam fer una fitxa de treball sobre l’experiment realitzat.

la foto (5)

Aquesta experiència ens va semblar interessant, divertida... encara que també ens va donar una mica de fàstic i no tots ens vam atrevir a tocar-lo.