Experimentem amb la química

Els alumnes de la classe del Beisbol, durant aquest curs, a l’assignatura de ciències naturals estem treballant química.

Per aquest motiu, hem realitzat diferents experiments casolans a partir dels quals es poden observar diferents processos químics. A continuació, en teniu un mostra.

Experiment 1

Hem ficat unes monedes de cèntim d’ euro a sobre d’un tovalló ple de vinagre i hem esperat 24 hores. Després d’aquest temps, hem observat el resultat i el que ha passat és que les monedes s’han rovellat. Això ha passat perquè l’àcid acètic (vinagre) s’ha combinat amb el coure de les monedes i ha sorgit l’acetat de coure (capa verda-rovellat)

1

Experiment 2

Hem ficat un ou cru dins un recipient de vidre, l’hem cobert amb vinagre i l’hem tancat. Immediatament el que va passar va ser que van començar a sortir bombolles. Passada una hora més o menys vam poder veure que s’havia fet una capa gelatinosa. I per últim, després de 24 hores vam tornar a observar i vam veure que la càscara de l’ou havia desaparegut i que es veia l’ou cru transparent.

Això ha passat perquè l’àcid acètic (vinagre) reacciona amb el carbonat de calci de la càscara de l’ou i fa que desaparegui. Les bombolles que surten són diòxid de carboni.

Experiment 3

Hem posat dins d’una ampolla d’aigua de plàstic bicarbonat de sodi i dins un globus desinflat vinagre. Després hem posat el globus al voltant de la boca de l’ampolla agafat amb celo i l’hem aixecat una mica perquè el vinagre caigués dins l’ampolla.

Quan el vinagre ha entrat en contacte amb el bicarbonat de sodi, s’ha produït una reacció química obtenint-ne diòxid de carboni en estat gasos que és el que fa que el globus s’infli una mica.

4

Aquí només us hem explicat alguns dels experiments que vam fer, esperem que us hagin agradat i que us animeu a provar-los a casa (amb supervisió d’un adult, és clar!!)

A nosaltres ens va agradar molt realitzar aquests experiments, ens va semblar interessant, sobretot tenint en compte que tot ho hem fet amb materials que tenim al nostra abast.