Diseccionem l'encèfal d'un be

Els alumnes de la classe de la Dansa, el dimecres 15 d’octubre a l’assignatura de ciències de la naturalesa, vam diseccionar un encèfal de be. Hem dut a terme aquesta experiència perquè a l’aula hem treballat el sistema nerviós i així hem pogut veure en directe aquelles parts de l’encèfal que hem estudiat. El primer que vam fer va ser observar l’encèfal i localitzar el cervell, el cerebel i el bulb raquidi.

30 23 25 26 Després vam localitzar els 2 hemisferis i vam situar els lòbuls: frontal, parietal, occipital i temporal. Lòbul temporal 9 Lòbul parietal 11 Lòbul frontal 12 Lòbul occipital 10 I per últim, vam tallar el cervell per la meitat per poder veure la substància blanca i la substància gris. 6 2 3 4 L’opinió general de tots nosaltres és que l’experiència ens ha semblat interessant i divertida, ja que hem pogut tocar i agafar l’encèfal, situar les parts que hem treballat,... Però també cal admetre que ens ha donat bastant fàstic i que alguns de nosaltres no ens hem atrevit a tocar... Clica per veure les fotos de la dissecció