La maleta de l'evolució humana

Al Museu de Paleontologia de Sabadell ens han deixat una maleta didàctica amb material per treballar el tema de l’evolució humana. Durant uns dies, a les classes d’història, els i les alumnes del Cross hem estat mirant detingudament diferents reproduccions de crani d’homínids i n’hem analitzat les característiques. Foto 3 Hi havia cranis d’Hispanopithecus laietanus, d’Australopithecus africanus, de Paranthropus boisei, d’Homo Habilis, d’Homo Ergaster i d’Homo Nearderthalensis. Foto 6 Amb l’ajuda d’un dossier, d’un poiwer point i d’unes fitxes, hem pogut esbrinar quins d’ells eren més antics i quins no tant. També hem après com devien ser aquells éssers i quines coses eren capaços de fer; si caminaven sobre dues cames o quatre potes, quina alçada tenien, si eren capaços de suspendre’s en els arbres... Foto 1 Foto 2 Ens hem adonat de que, al llarg dels segles, la mida del crani de les diferents espècies d’homínids ha anat augmentant i, per això, han pogut tenir un cervell més gran. També ha canviat la forma de la cara, ja que quan van poder coure els aliments no els va ser necessària una mandíbula tant prominent. Foto 4 Foto 5 El material d’aquesta maleta ens ha permès aprendre, per nosaltres mateixos, moltes coses sobre els nostres avantpassats i els perquès de com som nosaltres.