Museu de Paleontologia

Durant el primer trimestre, hem estudiat la Prehistòria, és a dir, com eren i com viviem els primers éssers humans que va habitar la terra. I és que les persones no sempre hem estat com ara!

Per aprendre més, he manat al museu de paleontologia de Sabadell, on hi ha una important mostra de restes fossilitzades de dinosaures i homínids. Allà en saben tant dels nostres orígens!

La visita ha estat molt interessant. Hem après en què consisteix la feina del paleontòleg i ho hem fet a partir d’una investigació de la qual néerem els protagonistes. Pas a pas hem seguit les instruccions d’una guia virtual que ens ha fet treballar de valent:

foto 11

Hem localitzat un jaciment arqueològic,  i l’hem preparat per a ser excavat.

Foto 1

Hem triat la roba i els estris necessaris per treballar

<Foto 2

Hem conegut les tècniques que s’utilitzen per trobar i extreure fòssils.

Foto 3 foto 4

També hem vist com s’han de transportar al laboratori, i com allà es neteja, consolida, se’n fan rèpliques...

foto 6 foto 5

Hem posat en pràctica la manera com s’estudia cadascuna de les troballes mitjançant el mètode científic.

Finalment hem après com aquests científics publiquen els nous descobriments i en fan difusió.

foto 8 foto 7

Ha estat un treball de grup molt emocionant!!!

Un cop acabada la feina, hem visitat una exposició sobre hominització amb vitrines plenes de cranis i altres ossos, i amb maquetes que ens mostraven l’aspecte i la manera com es desenvolupaven aquest éssers.

foto14 foto 12 foto 13

També hem vist els magatzems en els que hi guarden les peces originals ben classificades i protegides.

foto 16 foto 15

A l’hora de marxar, ens hem endut  una maleta didàctica titulada “maleta d’evolució humana” per tal de seguir treballant a l’aula. Estem emocionats...! Què hi deurà haver a dins?

Classe del Cross