Dissecció d ‘un cor de be

El dijous 24 d’octubre, tota la classe del Cross, vam disseccionar un cor de be. El primer que vam fer va ser mesurar el cor i feia 8 cm.

la foto(39)

Un cop fet això, el vam observar amb atenció i vam situar les diferents parts: venes, artèries, ventricles  i aurícules.

la foto(9) la foto(38)

Desprès, vam ficar 1 tub per la vena cava, 1 tub per la vena pulmonar, 1 tub per l’artèria aorta i un tub per l’artèria pulmonar.

la foto(32) la foto(33)

Vam ficar aigua pels diferents tubs, d’un en un, i vam observar el que passava.

la foto(16)

El que passava era que quan ficaven l‘aigua per les venes, l’aigua sortia per les artèries. En canvi, quan ficàvem aigua per les artèries, les vàlvules impedien el pas.

la foto(27) la foto(17) la foto(26)

Finalment, vam disseccionar el cor i vam observar com era per dins.

la foto(22) la foto(18) la foto(21)

Aquesta activitat ens ha semblat interessant, ens ha agradat perquè ha estat diferent i també hem pogut aplicar el que hem après, encara que cal dir que també ens ha donat una mica de fàstic.

CLASSE DEL CROSS